Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Home / LAISVALAIKIS / Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

Turbūt tik tinginys pastaruoju metu nėra girdėjęs apie taip vadinamą Gigafactory projektą. Gigafactory – didžiulė akumuliatorių gamykla, kurią lietuviai su Vladu Lašu priešakyje nori privilioti į Lietuvą. Jei dar labiau išsiplėsti tai tie akumuliatoriai reikalingi elektromobiliams Tesla ir tos pačios kompanijos buitinėms energijos kaupiklėms. O jau žodis Tesla mus ir artina prie pačios temos pavadinimo – Elon Musk.

Teko girdėti daug nuogirdų, matyti kelis Tesla automobilius, skaityti ir matyti užgimstantį Gigafactory judėjimą, o pastarosiomis dienoms net žiniose matyti SpaceX raketą grįžtančią į žemę, o už visą tai atsakingas tas pats Elon Musk. Šiek tiek paieškojau ir radau knygą apie jį, kurios pavadinimą ir matote pavadinime – Tesla, SpaceX and the Quest for a Fantastic Future.




Jau paminėjau Tesla ir SpaceX, bet dar nepaminėjau beveik visų žinomo PayPal ir kiek mažiau girdėtų Zip2 ir Solarcity. Knyga yra biografinė, bet jau skaitant ją supranti, kad nors ir nuo jos leidimo praėjo nepilnai du metai, o ji jau šiek tiek pasenusi. Greitu metu reikės papildymo.

Neperpasakosiu visos biografijos, bet skaitant apimdavo toks pavydo sumaišyto su pagarba jausmas. Tiek darbų, tiek inovacijų, tiek noro ir viskas iš vieno žmogaus. Realiai nesuvokiamas protas ir gebėjimas būti žingsniu priekyje visų. Bet tai ką Elon Musk turi dabar pasiekęs, jis pasiekę juodu darbu ir pasiaukojimu.

Šiai dienai Elon Musk yra milijardierius, tačiau buvo laikai, kai tiek Tesla, tiek SpaceX kompanijos buvo ties prarajos riba. Tačiau begalinis tikėjimas savo darbu ir nerealus protas suvaldė problemas ir dabar iš viso to užaugo didžiules korporacijos, kurių priešakyje stovi vienas žmogus.

Tesla. Pati Tesla idėja gimė ne Musk galvoje, tačiau jis galima sakyti stovėjo prie ištakų. Du inžinieriai Eberhard ir Tarpenning įkūrė Tesla Motors kompaniją ir ruošėsi elektromobilio sukūrimui, tačiau neturėjo pinigų, štai čia ir pasirodė Elonas Muskas investavęs į jauną kompaniją ir tapęs pagrindiniu akcininku ir vadovu.

Skaitant Tesla istoriją, matai koks nerealus yra žmogaus protas. Tas automobilis ne tai, kad elektrinis, bet turi/turėjo begales inovacijų. Tarkim tas didžiulis (net 17″) Tesla valdymo pultas (touchscreen ekranas), analogų, kuriam tuo metu neturėjo niekas. Pasislepiančios durų rankenos, 7 sėdimos vietos(!) sedane (vienas iš Musko reikalavimų, nes jis turi 5 vaikus ir juos reikia kažkaip vėžiuoti).




Nuo pirmų prototipų ant Lotus mašinos bazės iki dabartinių Model S ir Model X praėjo daug daug laiko ir dar daugiau įdėto darbo, bet jau dabar net Lietuvoje gali sutikti šių pilnai elektra varomų automobilių. O po metų jų gali atsirasti dar daugiau, kai atsiras Model 3 modelis. O taip, manau, dėl to, kad NAUJO ką tik nuo konvejerio super automobilio kaina – 35 000 JAV dolerių.

SpaceX – dar vienas Musk kūdikis, kuris yra dar labiau fantastiškas. Skrydžiai į kosmosą už nerealiai mažą kainą. Kol kas tai yra galimybė gabenti į kosmosą krovinius, palydovus už labai mažą kainą, tai pasiekiant atpiginant pačią raketą ir po skrydžio ją grąžinant atgal į žemę. Iki to visos raketos buvo sunaikinamos pristačiusios krovinį, o tai yra labai brangu ir neracionalu. Ateityje SpaceX planuoja skraidinti ir žmones, tiek į kosminę stotį, tiek į Marsą.

Knygoj labai akcentuojamas globalus Musk tikslas – išgelbėti žmoniją ir tapti tarpplanetine rase, o tam reikia įkurti Marse koloniją. Turint pigias raketas ir matant visą progresą, tai jau neatrodo taip jau nerealu.

SolarCity – labiau Musk pusbrolių biznis, į kurį investavo ir Musk, viskas kas susiję su saulės energiją ir jos kaupimu. Čia jau padeda ir aukščiau minėti akumuliatoriai ir Gigafactory, kuris juos gamins. Tam, kad naudoti saulės energiją naktį, ją reikia kažkur sukaupti, tam yra sukurtas taip vadinamas Tesla Power Wall – buitinis energijos kaupiklis.

Labai sunku sutalpinti visą biografiją į vieną įrašą, ypatingai kai įvykių toje biografijoje yra tikrai nemažai. Labai smagu, kai skaitai apie SpaceX ir per žinias matai, kad raketa Falcon 9 sėkmingai grįžo iš kosmoso, iš kart suvoki, kad istorija vis dar tęsiasi ir apie tai knygoje jau parašyta nebus, nes ji jau kiek paseno. Skaitai apie tai, kad tuoj turėtų būti išleistas Tesla Model X elektrinis crossoveris, bet kitą dieną pamatai jį prie darbo besikraunantį.

Paskutinis dalykas, kurį paminėsiu tai Tony Stark – Robert Downey Jr., kurtas personažas filme Geležinis žmogus. Prie ko čia jis? O prie to, kad tai yra ne kas kitą, o Elon Musk įkūnijimas filme, gal kiek ir pagrąžintas, tačiau prieš filmavimą Robertas daug bendravo su Elonu ir bandė pajausti kas jis per žmogus.

Tiek daug visko, viename žmoguje, čia aš dar nepaminėjau 5 vaikus, trys santuokas (dvi iš jų su ta pačia moterim), PayPal istorijos, Zip2 istorijos, draugystės su Google įkūrėjais, bendravimo su Obama, vaikystės PAR, bendravimo su broliu ir bendraminčiu Kimbalu ir daug daug visko.

Perskaičius knygą, lietuvių bandymai prisivilioti Gigafactory į Lietuvą neatrodo tokie jau nerealus, nes Muskas žmogus tikrai neeilinis ir sprendimas gali būti visiškai netikėtas ir kitoks nei visi tikisi.

Išvada: Labai rekomenduoju knygą. Labai motyvuoja.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *