Kas yra franšizė?

Home / MIX / Kas yra franšizė?

Ką vyrai, keliam „entelektą“. Tikrai visi girdėjot tokį pasakymą, kad va čia pagal frančizę dirba, išsipirko frančizę ir t.t. ir panašiai. Ką tai reiškia paprastais žodžiais? T.y. sutartis tarp dviejų įmonių, viena iš kurių (davėja) leidžia naudotis kitai(ėmėjai) savo brendu, verslo modeliu ir suteikia kitas žinias, tokias kaip gamybos technologiją, reklamos ir t.t.




Ryškiausias frančizės pavyzdys Lietuvoje, sakyčiau, yra žymusis McDonald’s restoranas. Jei galvojat, kad visam pasaulyje išsibarsčiusius restoranus valdo ta pati kompanija klystat. Yra nuperkama frančizė su visais receptais, kainodarom, technologijom ir pasinaudojant garsiu vardu vykdoma veikla. Lietuvišką McDonald’s verslą valdo tokia UAB Premier Restaurants.

Šnekant apie kitą Lietuvos greitojo maisto gigantą Hesburgerį, tai viskas vyksta labai panašiai tik tiek, kad ten dar daugiau UAB’ų.

Toks verslo modelis turi tiek savo pliusų tiek minusų. Pagrindinis pliusas yra žinomumas, kalbama, kad frančizė sutaupo apie penkerius metus, per kurios po mažu Jūsų įmonė taptų žinoma jei pradėtumėt nuo nulio. Frančizės atveju startuojat jau iškart su žinomu vardu. Kitas pliusas, kad frančizės davėjas yra suinteresuotas Jūsų kompetencijoj, Jums nereikės galvoti nei apie dizainą, nei apie reklaminius šūkius. Reikia tiesiog aklai sekti instrukcijas.

Iš minusų galima paminėti frančizės kainą, kuo stipresnis brendas tuo ta kaina bus brangesnė, tiek pradinė tiek periodinė. Pradėjus dirbti, reikės sekti instrukcijas ir reikalavimus, kurių nesilaikymas gali užtraukti nuobaudas, todėl eksperimentuoti ir daryti savaip galimybės nebus.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *