5 būdai neužmigti už vairo

Home / AUTOMOBILIAI / 5 būdai neužmigti už vairo

Vairuotojams dink dieve nevalia užmigti už vairo, nes pasekmės net trumpo snustelėjimo gali būti tragiškos. Tiems, kam teks ilgai važiuoti arba važiuoti nakties metu reikia išanksto apgalvoti priemones kovai su miegu.

Šnekėti su pakeleiviais. Jei be Jūsų mašinoje yra dar kas nors, liepkit keleiviams stebėti Jūsų būseną ir užimti Jus kalbomis. Vis gi ir keleiviams naudinga, kad vairuotojas būtų budrus ir dėmesingas. Gydytojas, tiriantys smegenų veiklą, teigia, kad niekas taip nestimuliuoja smegenų veiklos, kaip įdomus pokalbis. Svarbiausia, nepersistengti ir neperjungti visą savo dėmesį į pokalbį.

Klausykite muzikos. Naktiniam vairavimui geriau sudaryti atskirą grojaraštį. Jame neturėtų būti lėtų ir atpalaiduojančių melodijų, kurios Jus migdys. Geriausia pasirinkti greitą ir ritmingą muziką, kuri priduos budrumo. Jei tiesiog klausymasis nepadeda, pradėkit dainuoti. Visų pirma dainuojant plaučiai gauna daugiau oro, kraujas prisotinamas deguonimi ir organizmas tampa budresnis. Visų antra prisimenant dainų žodžius Jus aprūpinsit smegenys darbu ir neleisit jam „išeiti į budėjimo rėžimą“.

Ką nors kramtykit. Tolimųjų reisų vairuotojai dažnai į reisus pasiima saulėgrąžas. Gliaudant saulėgrąžas miegas dingsta tiek nuo lukštenimo proceso tiek nuo kramtymo. Jei saulėgrąžos netinka ir norisi sveikesnio maisto, prigriebkite obuolį arba morka ir pradėkit „traškinti“ vos tik pajausite norą miegoti. Dar galima įsimesti čiulpinukų ir taip pat naudoti juos kaip priemonę prieš miegą. Beja, rūgštūs čiulpinukai suteikia papildomą efektą, po jų budrumo antplūdis juntamas ypač stipriai.

Gerkit „energizuojančius“ gėrimus. Pats populiariausias gėrimas – kava. Tik nepamirškit, kad kofeinas visus veikia skirtingai ir dozė reikalinga „prabudimui“ kiekvienam sava. Tuo tarpu gerti populiarius šiandien „energetinius“ gėrimus neverta, padažnėjęs pulsas jums garantuotas, bet proto skaidrumas ir norimas budrumas tikrai ne.



Judėkit. Periodiškai keiskit padėtį prie vairo (šiek tiek pakelkit arba nuleiskit sėdynę, paimkit vairą kitaip), kad rankos ir kitos kūno dalys nenutirptų. Jei yra galimybė kas valandą sustokit, išeikit iš mašinos ir šiek tiek prasimankštinkit. Jei tokios galimybės nėra tiesiog už vairo šiek tiek pramankštinkit kaklą, įtempkit ir atpalaiduokit rankų ir kojų raumenis. Dar vienas būdas – pamasažuoti ausis. Gydytojai teigia, kad ausų paviršiuje yra daug taškų atsakingų už organizmo būseną, todėl jei juos gerokai patrinti bendra būsena pagerės ir budrumas padidės.

Ir pats pagrindinis patarimas jei pajautėt, kad nei vienas iš aukščiau nurodytų būdų nepadeda kovoti su miegu ir akys vistiek merkiasi, sustokite aikštelėje arba artimiausiame motelyje ir valanda-dvi numikit. Atminkit, kad geriau pavėluoti, nei neatvažiuoti visai. Sakoma, kad neišsimiegojęs vairuotojas nemažiau pavojingas nei girtas.

Saugokite save ir nemiegokit už vairo, sėkmės keliuose!

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *