#9 Pagrindiniai internetinio marketingo terminai

Home / TECHNOLOGIJOS / #9 Pagrindiniai internetinio marketingo terminai

Galbūt, kuriant puslapį tokia tema reikėjo pradėti nuo terminų, bet kas mes tokie, kad elgtumėmės  pagal nustatytas taisykles. Tebūnie tokia tema dabar, prieš jubiliejinė – devinta.

 Kas tie CTR, PPC, CPA ir t.t.

Skaitant įvairią mokamąją literatūrą šia tema būtina žinoti visus tuos trumpinius ir ką jie reiškia, nes tekstuose jie pasitaiko gana dažnai. Tai gi šita tema visiems pradedantiesiems kaip ir aš pats. Pradėsim nuo paprasto PPC.

Pay Per Click (PPC, išmokos už paspaudimus)

Pay Per Click tai pinigų išmokėjimas (fiksuotas arba procentais) išmokamas už kiekvieną lankytojo paspaudimą ant reklamos, banerio ar produkto Jūsų puslapyje. Tai pats paprasčiausias ir populiariausias uždarbio internete būdas. Būtent šitą būdą naudoja ir Google Adsense. Jus patalpinat savo puslapyje Adsense reklamas (tiek tekstines, tiek vaizdines) ir gaunat pinigus už tai, kad lankytojai ant jų paspaudžia.

Dirbant su Pay per Click sistemomis dažnai sutiksit terminą Cost Per Click (CPC, paspaudimo kaina) – tai fiksuotas mokestis arba tam tikras procentas, išmokamas už vieną lankytojo paspaudimą. Šitas skaičius padės suvokti puslapio kūrėjui  kiek galima uždirbti.

Click through Ratio (CTR, santykis tarp lankytojų ir paspaudimų skaičiaus)

CTR – tai santykis tarp paspaudimų ant reklamos ir lankytojų skaičiaus. Išreiškiamas procentais. Tarkim jus patalpinot Adsense skelbimus ir Jūsų puslapį aplanko 500 žmonių, iš kurių 5 paspaudžia ant skelbimo. Tokiu atveju CTR apskaičiuojamas taip CTR=5/500*100=1, taigi puslapio CTR yra 1%. Užduotis išlaikyti CTR kuo aukštesnį.




Pay Per Lead (PPL, išmokos už lead‘us)

Pagrindinis žodis žodžiu junginyje Pay Per Lead yra LEAD – tai kažkoks veiksmas, kurį lankytojas padaro reklamuojamame puslapyje. Kaip pavyzdys gali būti registracija, formos/apklausos užpildymas, programos parsiuntimas ir t.t. Tai kitaip sakant Lead – tai kažkokio reikalaujamo veiksmo atlikimas.

Taigi man kaip puslapio savininkui reikėtų, kad mano lankytojas ne tik paspaustų nuorodą, bet ir atliktų tam tikrus veiksmus puslapyje. Yra platformų, kurios siūlo būtent tokį bendradarbiavimo variantą, bet kol kas aš apsistosiu ties PPC su Adsense.

Pay Per Sale (PPS išmokos už pardavimus)

Pay Per Sale iš esmės panaši sistema į prieš tai aprašytą, tik tas veiksmas už kurį gaunamą išmoką  yra prekės/paslaugos pirkimas reklamos davėjo puslapyje.

Tokioje sistemoje naudotinas terminas yra Cost Per Sale (CPS) – suma arba procentas gautas už tam tikros prekės pardavimą. Kaip pavyzdys – 10% nuo kompaktinio disko padavimo.

Tai turbūt visi pagrindiniai terminai, kurios reikia žinoti pirmai pradžiai. Dabar liko tik paskaityti ką reikia žinoti registruojantis Adsense ir registruotis.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *