#6 Pagrindinės žinios apie raktinius žodžius

Home / TECHNOLOGIJOS / #6 Pagrindinės žinios apie raktinius žodžius

Raktinis žodis – tai žodis arba žodžių junginys, kurį į paieškos sistemą suvedę lankytojai pereina į vieną ar kitą puslapį. Lankytojo tikslas rasti reikiamą informaciją, t.y. būtent tą informaciją, kurį atitinką jo įvestai užklausai.  Paieškos sistemos užduotis pateiktį informaciją pagal suvestus raktinis žodžius. Paprastai šnekant, tai būtent  tie žodžiai ir frazės (raktiniai žodžiai, angl. keywords), kurių dėka paieškos sistema randa puslapius su reikalinga informacija.

Raktinių žodžių tipai

Raktiniai žodžiai yra skirstomi pagal užklausų, kuriose jie minimi dažnumą.

Žemo dažnumo raktiniai žodžiai – tai raktiniai žodžiai, kurių ieškovai užklausia ne dažniau nei 1000 kartų per mėnesį. Kaip pavyzdys užklausa „sraigių auginimas“ yra žemo dažnumo. Tačiau sukūrus specialiai tokiam junginiui optimizuotą puslapį, galima labai paprastai papulti į paieškos sistemų top10. Tai įvyksta dėl mažos konkurencijos

Vidutinio dažnumo raktiniai žodžiai – tai raktiniai žodžiai, kurie sulaukia nuo 1000 iki 10000 paklausimų per mėnesį. Šiuo atveju galima sugalvoti kitą pavyzdį. Pakeiskim prieš tai siūlomą „sraigių auginimas“ į tiesiog „sraigę“ ir gaunam jau vidutinio dažnumo raktinį žodį. Tam, kad pasiekti paieškos sistemų top10 pagal tokį užklausimą, reikia jau nemažai darbo ir laiko. Šiuo atveju jau nebe užteks tiesiog sukurti kokybiško puslapio su tekstu. Tikėtina, kad reikės nuorodų iš kitų resursų ir iš vidinių tinklapio puslapių. Bet apie tai mokysimės vėliau.

Aukšto dažnumo raktiniai žodžiai – tai raktiniai žodžiai, kurie užklausiami labai dažnai, pavyzdžiui 100000 kartų per mėnesį. Iš tikrųjų, nėra tikslių diapazonų, pagal kuriuos būtų galima paskirti raktinį žodį prie tam tikro dažnumo. Viskas skirstoma maždaug iš akies. Aukšto dažnumo raktiniu žodžiu galėtų būti žodis „paskolos“, kuris susilaukia nuo 10 iki 100 tūkstančių užklausų kas mėnesį.  Tokių atveju patekti į pirmą paieškos sistemų puslapį bus labai sudėtinga.  Toks darbas paprastai trunka ne mažiau 2-3 mėnesių ir turi būti kompleksinis: kokybiškas puslapis, vidinės ir išorinės nuorodos.




Ilga uodega“ – nežinau ar lietuviai naudoja tokią sąvoką, tai leidau sau pats išversti. Angliškai tai skamba kaip „long tail“. Tai tokios paieškos užklausos, kurios turi labai žemą dažnumą. Kitais žodžiais, jų ieško 1-100 kartų. Pavyzdžiui „kaip kepti lašišą keptuvėje“. Nepaisant tokio žemo dažnumo tokie raktiniai žodžiai atveda iki 90% visų lankytojų. Todėl su tokiom užklausom reikia dirbti labai atidžiai.

Kaip patikrinti raktinio žodžio dažnumą?

Dabar jau žinom kaip pagal dažnumą skirstomi raktiniai žodžiai. O kaip sugalvojus raktinį žodį patikrinti jo vartojimo dažnumą ir konkurencijos lygį? Kiek susidariau įspūdį tokių įrankių yra labai nemažai, bet vienas populiaresnių ir, kas daugeliui aktualu, nemokamas yra Google Adwords serviso siūlomas KeywordPlanner įrankis.  Kaip tai veikia?

keyplanner

Suvedam į langelį sugalvotą raktinį žodį ir gaunam atsakymą kiek kartu per pastarąjį mėnesį jis buvo ieškomas, kokia yra konkurencija ir kiek kainuoja paspaudimas. Taip pat gaunam paruoštą sąrašą su raktinio žodžio variantais, kurie galbūt mums tiktų labiau. Dar reikėtų pažymėti vieną svarbų aspektą, kad skirstymas pagal dažnumą nėra visiškai tikslus ir pritaikomas visais atvejais, jis gali kisti priklausomai nuo tematikos. Statybų tematika susidomėjusių yra žymiai daugiau, nei sraigių auginimų, todėl statybų segmente 1000 parodymų skaičius reikštų vidutinį dažnumą, bet toks pats parodymų skaičius apie sraiges jau būtų laikomas aukštu dažnumu.

3 Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *